מבזק מס מספר 63 - 

מיסוי ישראלי  31.3.2004

שלילת ניכוי מס תשומות בהיעדר חשבונית מס מפורטת – פסק דין אליעזר גנני - 31.3.2004

פס"ד ע"א 2088/03 בעניין אליעזר גנני, שניתן לאחרונה, שלל ניכוי מס תשומות לעוסק, בגין חיובי שכר טרחת עורכי דין ובגין תשלומים לרכישת דלק.

בעניין הראשון תבע המערער ניכוי מס תשומות בגין שכר טרחת עורכי דין, בהתאם למכתבי דרישה שנתקבלו על ידו ממשרד עורכי הדין, אך לא היו ברשות הנישום כל חשבונית מס ממשרד עו"ד, הוא לא מסר כל פרטים לגבי השירות שניתן לו מעורכי הדין במסגרת עסקו ואף לא הצליח להוכיח את עצת תשלום שכר הטרחה בפועל, בהתאם לחיובים האמורים.

בעניין השני, תבע המערער ניכוי מס תשומות בגין רכישות דלק בסכומים ניכרים, אשר לטענת המשיב היו מופרזים ובלתי סבירים, זאת בהתאם לחשבוניות בגין רכישת דלק אשר לא כללו פרטים כשם הרוכש ומספר הרכב, אף לא בחשבונית אחת. על אף שהוצעה למערער הצעת פשרה לפיה יותר לו בניכוי מס תשומות על פי תחשיב כלכלי, הוא סירב להצעה. בשל כך שלל בית המשפט את הניכוי כולו.

נציין כי מפסק הדין עולה מחד, חשיבות ציון הפרטים הרלוונטיים על גבי החשבונית, הן בהקשר למהות השירות או הטובין הנמכרים, והן לגבי פרטים מזהים – במיוחד בחשבוניות לרכישת דלק. ומאידך, לאור גישת המשיב בפסק הדין ניתן להניח כי במידה ולא יצוינו פרטים מזהים על חשבוניות "דלק" כאמור, אך ניתן יהיה להוכיח רכישת הדלקים, לדוגמא באמצעות חיובי כרטיסי אשראי, וסכום הרכישה לא ייחשב בלתי סביר כבמקרה זה, ניכוי מס התשומות לא יישלל.

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה